Ruilen & Retour

14 dagen tevredenheidsgarantie
Heeft u zich vergist met uw aankoop? Bij myAnelli kunt u uw aankoop binnen 14 werkdagen zonder opgaaf van reden retour sturen.

Afkoelperiode
U heeft een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering.
Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten of speciaal voor u bestelde producten.
Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking, degelijk verpakt en voldoende gefrankeerd (indien niet aangetekend verstuurd, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden voor zoek geraakte post stukken!) geretourneerd worden, vergezeld van (een kopie van) de factuur. Klanten buiten Nederland dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.

Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan myAnelli heeft gedaan.
Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 30 dagen aan u terugbetaald.     

De volgende voorwaarden gelden hierbij:
1. Voordat u het product opstuurt dient u eerst zo spoedig mogelijk (binnen 48 uur) contact op te nemen met onze klantenservice door het contactformulier in te vullen. Klik hier om naar het contactformulier te gaan.
2. Pas nadat u van ons per e-mail een bevestiging heeft ontvangen voor het retourneren van het product kunt u het product retour sturen.
3. Eventueel gratis verkregen cadeaus komen te vervallen en dienen ook (niet gebruikt) retour gestuurd te worden.
4. Uiterlijk 15 werkdagen nadat het product bij u is afgeleverd, dient het weer in ons bezit te zijn.
5. Het product mag niet gebruikt zijn.
6. Het product dient compleet te zijn en indien mogelijk in originele verpakking te zitten.
7. Het product dient onbeschadigd te zijn en bevindt zich in een zo oorspronkelijk mogelijke staat.
8. U betaalt de kosten voor het retour zenden. Zorg dat het pakket goed verpakt en voldoende gefrankeerd is.
Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening. Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.
9. Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden geweigerd.
10. Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan, wordt het aankoopbedrag binnen 30 dagen, nadat het product in ons bezit is gekomen, teruggestort.
11. Indien de retourzending niet aan de juiste voorwaarden voldoet zullen eventuele gemaakte kosten of
waardevermindering van het product worden verrekend met de aanschafprijs. In dat geval wordt u hiervan vooraf op de hoogte gebracht.
12. Indien u een ander product wenst dient u hiervoor een nieuwe bestelling te plaatsen.

Gebruik maken van deze regeling? Klik hier om naar het contactformulier te gaan.


Verkeerd of non-conform product ontvangen
Heeft u een ander product ontvangen dan u heeft besteld of voldoet het niet aan de overeenkomst?
Stuur het product retour en u ontvangt kosteloos zo spoedig mogelijk het juiste product.

De volgende voorwaarden gelden hierbij:
1. Uiterlijk binnen 1 maand na ontdekking, dient u online het contactformulier in te vullen. Klik hier om naar het contactformulier te gaan.
2. Pas nadat u van ons per e-mail een bevestiging heeft ontvangen voor het retourneren van het product kunt u het product kosteloos retour sturen naar ons antwoordnummer.
3. Zorg dat het pakket goed verpakt is, zodat de kans op schade tijdens transport minimaal is.
4. Het product mag niet gebruikt zijn.
5. Het product dient compleet te zijn en indien mogelijk in originele verpakking te zitten.
6. Het product dient onbeschadigd te zijn en bevindt zich in een zo oorspronkelijk mogelijke staat.
7. Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan, sturen wij zo spoedig mogelijk kosteloos het juiste product op.
8. Indien de retourzending niet aan de juiste voorwaarden voldoet zullen eventuele gemaakte kosten of waardevermindering van het product in rekening worden gebracht.
In dat geval wordt u hiervan vooraf op de hoogte gebracht.

Gebruik maken van deze regeling? Klik hier om naar het contactformulier te gaan.


Transportschade
Constateert u tijdens aflevering van uw bestelling schade aan de verpakking of is de verpakking open geweest? Dan kunt u het pakket het beste weigeren.

U handelt als volgt:
1. U weigert de bestelling met als reden transportschade.
2. Breng ons zo snel mogelijk van de weigering op de hoogte. Maak hiervoor gebruik van het contactformulier. Klik hier om naar het formulier te gaan.
3. Wij sturen zo snel mogelijk kosteloos uw bestelling nogmaals op.

Wanneer kunt u de bestelling aannemen?
Indien u (lichte) schade constateert aan uw bestelling, maar vermoedt dat de inhoud van de bestelling wel onbeschadigd is kunt u het pakket accepteren.

Let op! Het is hierbij heel belangrijk dat u ter plaatse een schadeverklaring laat opmaken door de postbode of vervoerder.
Bewaar deze verklaring goed. Indien u tekent voor ontvangst vermeld dan ook het woord `schade` in het handtekeningveld.

Blijkt achteraf toch dat de inhoud beschadigd is? Stuur het product retour en u ontvangt kosteloos zo spoedig mogelijk een nieuw product.

De volgende voorwaarden gelden hierbij:
1. U heeft een schadeverklaring laten opmaken bij aflevering van uw bestelling.
Indien u geen schadeverklaring heeft neem dan eerst telefonisch contact op alvorens u een retouraanvraag indient.
2. Uiterlijk binnen 1 maand na ontdekking, dient u online het contactformulier in te vullen. Klik hier om naar het contactformulier te gaan.
3. Pas nadat u van ons per e-mail een bevestiging heeft ontvangen voor het retourneren van het product kunt u het product kosteloos retour sturen naar ons antwoordnummer.
4. Zorg dat het pakket goed verpakt is en voldoende gefrankeerd is. Het risico voor het retour zenden is voor uw rekening.
Wij adviseren om het pakket verzekerd met handtekening voor ontvangst te versturen.
5. Zendingen die niet of onvoldoende gefrankeerd zijn worden geweigerd.
6. U dient het product zoveel mogelijk in de staat te laten waarin deze zich bevond bij het ontdekken van de schade.
7. Na ontvangst zullen wij onderzoeken of de beschadiging het gevolg is van de transportschade.
8. Indien aan de juiste voorwaarden is voldaan en de klacht gegrond is, sturen wij direct kosteloos een nieuw product op.
9. Indien uw klacht niet het gevolg is van transportschade of een fabrieksfout maar ontstaan is door een andere oorzaak,
gaan wij alleen tot vervanging over indien de kosten worden betaald.

Gebruik maken van deze regeling? Klik hier om naar het online contactformulier te gaan.


Retourprocedure
Voor alle retouren dient u gebruik te maken van het contactformulier. Pas na onze goedkeuring kunt u het product opsturen.
Vul dit formulier zorgvuldig en compleet in. Hiermee voorkomt u vertraging in de afhandeling.

Stappenplan voor het retourneren van producten:
1. Lees altijd eerst zorgvuldig de betreffende voorwaarden door.
2. Vul het contactformulier in.
3. Volg de verdere stappen zoals vermeld in de bevestigingsmail.
4. Stuur uw product(en) op naar myAnelli.
5. Afhankelijk van uw aanvraag zal myAnelli uw opgestuurde product(en) crediteren of vervangen.

Voor alle retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:
1. Het product moet voorzien zijn van een duidelijke klachtomschrijving.
2. Een kopie van de aankoopfactuur moet bijgevoegd zijn.
3. De zending moet goed verpakt zijn. Gebruik altijd een overdoos zodat het product niet beschadigd.
4. De zending moet voldoende gefrankeerd zijn.
5. De kosten voor het retour sturen zijn altijd voor rekening van de klant tenzij het een verkeerde,
non-conform levering of transportschade betreft.

Klik hier om naar het contactformulier te gaan. 
 

Uitzonderingen
Een product kan niet geruild of geretourneerd worden indien:
• Producten die beschadigd, gebruikt of incompleet zijn.
• Producten waarin op verzoek gegraveerd is.
• Producten die op speciaal verzoek gemaakt zijn.
• Producten die op maat gemaakt zijn


Retouradres
Adres myAnelli
T.a.v.  Klantenservice/retour
myAnelli
Postbus 8132
Hengelo (OV), Nederland